Media & Kansengroepen – enkele methodieken
Op 13 mei was StoryLab te gast bij De Ambrassade voor de Inspiratiedag ‘kansengroepen informeren’. Samir Taif en Stefan Kolgen verzorgden een workshop rond het thema ‘Media & Kansengroepen – enkele methodieken’.
Tijdens deze inspiratiedag werden volgende onderwerpen aangesneden:
- Kansengroepen informeren kansengroepen
Samir Taif woont in Antwerpen Noord en gedroeg zich als tiener niet al te best. Maar daar is nu verandering in gekomen. Op eigen initiatief maakt hij reportages over zichzelf en zijn buurt om andere jongeren te inspireren zijn voorbeeld te volgen.
=== - Een crossmediaal tijdschrift als inspraakmodel
Met PIDMAG, het crossmediaal magazine van het jongerenpersagentschap C.H.I.P.S. StampMedia, bepalen jongeren zelf de themata, de inhoud en de vormgeving. De finale producten zijn beschikbaar in print, als PDF, als interactief iBook voor iPad en als individuele artikels. De verspreiding is zeer breed en niet zelden wordt het beleid beïnvloed en/of nemen mainstream media artikels of onderwerpen over.
=== - Zeega als methode om verhalen de wereld in te sturen
Zeega is een zeer eenvoudige online tool om digitale verhalen te maken. De lage instapdrempel maakt het mogelijk dat vrijwel iedereen met een basiskennis computer hiermee aan de slag kan.
===
StoryLab verzorgt regelmatig lezingen en workshops over Inspraak, media en kansengroepen. -> Meer info kan je bekomen via dit formulier.
Geef een reactie